prośba o analizę i diagnozę 1,9 BKC+chip

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmaarcin
    Classic
    • 2006
    • 30

    prośba o analizę i diagnozę 1,9 BKC+chip

    i wku....sz po WA fotkami
    _________________
    no własnie daj mu bana za wnerwianie od samego rana :evil:
  • gregw
    Drive
    • 2005
    • 76

    #2
    prośba o analizę i diagnozę 1,9 BKC+chip

    Witam!

    Jak w temacie - wymiękło auto żony - vw touran, 1.9 tdi BKC, z lajtowym czipsem, przebieg 101kkm, z czipsem 3 lata, okolo 30 kkm.

    Autem jezdzi do/z pracy i z dzieciakami, styl umiarkowany, raz zamuli, raz przegoni.

    W sobote przejechalem sie 300 km tym autem i wszystko bylo ok.

    Dziś żonka mi melduje, ze przy wyprzedzaniu czarnej vectry cos zaczeło gwizdać/piszczeć w motorze aż se pomyśłała że to vectra z panami Misiakami i że już ją na sygnale gonią:kwasny:

    Ale jednak to problem z autem- po paru km auto straciło moc i tak dotoczyła sie do domu.

    Przejechałem sie nim - objawy:

    - odpala normalnie

    - na wolnych obrotach pracuje jak zwykle, spalanie też

    - przy dodawaniu gazu wkręca sie max do 2800, 3000 nie osiaga, od ok. 2500 coś terkocze, dzwoni z silnika, mocno kopci na czarno- Ikarus

    - w trakcie jazdy - totalny brak mocy, slabiej niz kiedys posiadane SDI, kopci na czarno przy niedużym "gazie" przy przyspieszaniu, przy odpuszczaniu gazu szarpie

    - żadnej kontrolki na zegarach

    - wyłączenie zapłonu nic nie zmienia

    Podłączyłem pod VCDS-a

    Zrobilem Autoscan oraz kilka logów, nie robiłem dynamicznych bo auto nie przekroczy 3k obr/min, jak bedzie trzeba - wykonam, troche boje sie tym autem odjezdzac dalej od garazu, bo wydaje mi sie ze jakby problem nasilal sie, w sensie auto bardziej słablo; reasumując zachowuje sie inaczej niz moje poprzednie tdi które łapało notlaufy przy przeladowaniach, tam po wylączeniu zaplonu odżywało, ale tamto bylo tdi vp a to tdi pd, moze ma znaczenie

    dobra nie zmylsam tylko prosze o analize logów oraz jesli wygląda to na coś oczywistego - o diagnozę

    Auto scan

    Chassis Type: 1K0
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 72

    00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
    Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5
    Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246

    Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E1732296
    Coding: 0000072
    Shop #: WSC 00066 001 57865
    VCID: 67D9BFAF2DAD

    2 Faults Found:
    17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
    P0673 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Torque: 192.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 11.86 V
    Bin. Bits: 00001100
    Temperature: -0.9°C
    Bin. Bits: 00110000

    17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault
    P0674 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Torque: 192.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 11.86 V
    Bin. Bits: 00001100
    Temperature: -0.9°C
    Bin. Bits: 00110000

    Readiness: 0 0 0 0 1

    Static

    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204139.html
    Grupa 001, 018, 023: http://vaglog.pl/log_204140.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204141.html
    Grupa 001, 013: http://vaglog.pl/log_204142.html
    Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_204143.html

    Basic

    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204144.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204145.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204146.html

    i grupa 4

    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_204147.html

    dziekuje i pozdr

    grzesiek
    ASV seryjne ICE - było
    ale zostało w rodzinie

    Komentarz

    • Wolga85
      Rider
      • 2014
      • 288
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Wykonaj logi dynamiczne jak się dławi dochodząc do 3000 i potrzymaj go tak trochę.

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #4
        gregw, silnik się bardziej nie rozgrzewa? <80 *C to zdecydowanie za mało dla tdi.
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • gregw
          Drive
          • 2005
          • 76

          #5
          Zamieszczone przez Wolga85
          Wykonaj logi dynamiczne jak się dławi dochodząc do 3000 i potrzymaj go tak trochę.
          czyli jednak musze, dobra zrobie i wrzucę

          [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 21:35 ]
          Zamieszczone przez rafiki
          gregw, silnik się bardziej nie rozgrzewa? <80 *C to zdecydowanie za mało dla tdi.
          nie, temperature łapie i trzyma prawidłowo, tylko ja jednak troche poza procedurą nie rozgrzałem auta, w sensie za wczesnie zaczalem logować

          dzieki i prosze o wiecej
          ASV seryjne ICE - było
          ale zostało w rodzinie

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Brakuje 011 w BS

            i kompletu dynamicznych.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • gregw
              Drive
              • 2005
              • 76

              #7
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Brakuje 011 w BS

              i kompletu dynamicznych.
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204144.html

              a dynamic postaram sie dorzucic, tylko mam szczere obawy czy cos z nich wyjdzie, bo auto totalnie nie jedzie

              P.S.
              w sumie to tak teraz widze ze gafe popoelnilem - watek powinien byc w dziale OII - moderatorze przenies lub wybacz

              dzieki i prosze o kolejne sugestie
              ASV seryjne ICE - było
              ale zostało w rodzinie

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez gregw
                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Brakuje 011 w BS

                i kompletu dynamicznych.
                Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204144.html

                a dynamic postaram sie dorzucic, tylko mam szczere obawy czy cos z nich wyjdzie, bo auto totalnie nie jedzie

                P.S.
                w sumie to tak teraz widze ze gafe popoelnilem - watek powinien byc w dziale OII - moderatorze przenies lub wybacz



                dzieki i prosze o kolejne sugestie
                To jest log 011 statyczny a ja prosilem o BS.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Nic juz nie loguj dynamicznie.

                  Niech ktos kumaty sprawdzi szczelnosć dolotu i przede wszytkim... jak sie ma wirnik w sprezarce.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • gregw
                    Drive
                    • 2005
                    • 76

                    #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Nic juz nie loguj dynamicznie.

                    Niech ktos kumaty sprawdzi szczelnosć dolotu i przede wszytkim... jak sie ma wirnik w sprezarce.
                    Własnie czekam na powrót rozgarnietego i uczciwego mechanika z urlopu chorobowego i jemu przekaże temat.
                    Co do tej nieszczelności - była to moja pierwsza myśl po relacji żony gdy mówila o tym gwiździe - sam bym zaczął szukać, ale brak kanału i nawet tego nie sprawdze :evil:

                    dzieki Panowie
                    ASV seryjne ICE - było
                    ale zostało w rodzinie

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zloguj prosze 011 bs.

                      Twoj czips jest dziwny lub czujnik cisnienia walniety.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • gregw
                        Drive
                        • 2005
                        • 76

                        #12
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zloguj prosze 011 bs.

                        Twoj czips jest dziwny lub czujnik cisnienia walniety.
                        ok Robert, wróce z pracy to zrobie
                        a dynamiczne tez ?

                        [ Dodano: Czw 19 Lut, 15 19:03 ]
                        Miało być logowania c.d. a wyszedł kolejny zonk - przed odpaleniem auta wyjąłem bagnet - poziom ok. 1 cm niższy niż znak min :shock:
                        Nigdy nie dopuszczałem do takiego poziomu - ostatnio dolewałem z 200-300 ml z 1500km temu
                        Nie podpijał sobie do tej pory w takim tempie, wiec raczej trza to wiązać z tą awarią
                        A więc co, dmuchawka pa, pa
                        Kurde, pamietam że prosiłem tunera o delikatny i bezpieczny mod, w miarę bezdymny; szpec mi relacjonował ze motor w dobrej kondycji i ustawia doładowanie na 1,05 czy 1,15 juz nie pamietam dokladnie, ale ze to nie jest jej max obciązenie
                        auto po chipie wypluło 139/300, przebieg po modzie ok.30kkm, auta ogólnie 100kkm, na blacie
                        Jeżdzę na Liqui Moly TT4100
                        co powiecie:?:
                        ASV seryjne ICE - było
                        ale zostało w rodzinie

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Zrob co pisałem.
                          Nie obciązaj juz furmanki... a tym bardziej logowaniem dynamicznym...
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • gregw
                            Drive
                            • 2005
                            • 76

                            #14
                            Zamieszczone przez przemik
                            Zrob co pisałem.
                            Nie obciązaj juz furmanki... a tym bardziej logowaniem dynamicznym...
                            witaj!
                            auto jest juz u "lekarza", ale ciezko bylo przejechac nawet te 8 km
                            miales racje z tymi logami dynamicznymi - auto teraz wykazuje totalny brak mocy, nie wchodzi na obroty, calkowita klapa - kurde mialo byc Pancernwagen z 1,9 tdi pod maską a Bedę Miał Wydatki, z szacunkiem dla aut z Bawarii

                            dzieki, dam znac co z tego wyszlo :?

                            [ Dodano: Czw 26 Lut, 15 17:48 ]
                            Witam ponownie!
                            diagnoza - turbo "umarło", kompleksowa regeneracja była wskazana, w tym wypadku dostałem inną z półki
                            auto naprawione , jeździ ale zepsuli przy okazji inna rzecz
                            no własnie mogli zespuć przy tej naprawie czy niemożliwe?
                            mianowicie, przy wrzucaniu 5. biegu, bez wzgledu czy z 4. czy z 6. słychać zgrzyt jakbym to robil bez sprzęgła :evil:
                            zgłosilem to mechanikowi zaraz po zauwazeniu - twierdzi ze to nierealne przy tym co robili- a wiec sprawdzenie szczelnosci dolotu, czyszcenie tych rur oraz demontaż i montaż turbosprezarki, no wymiana oliwy jeszcze.
                            jak robil probe turbo na drodze to twierdzi ze te biegi w ogóle źle wchodzą i ze dwumasa do wymiany- akurat mam porównanie z innymi autami jakimi jeżdze/-iłem i tu w turanku chodziły extra - płynnie i pewnie, bez luzów, nie mówiąc o zgrzytach
                            dwumasa- prawda, klkocze, ale robi to juz 30 kkm i nie zauwazylem postępu, w sensie pogorszenia drastycznego; jest do wymiany ale czy teraz, nie wiem
                            w sumie mechanika znam nie od wczoraj i powiedzmy ze mu ufam, ale do cholery autem jezdze 4 lata i tez je znam i przed wstawieniem nie było tego na 200%
                            doradźcie - czy moje pretensje są uzasadnione, w sensie czy mogli ruszyc jakies wodziki, cięgła czy jakieś licho teraz w to auto wlazło :shock: , w sensie zły zbieg okoliczności
                            pozdr grzesiek
                            ASV seryjne ICE - było
                            ale zostało w rodzinie

                            Komentarz

                            • spanky
                              Drive
                              • 2008
                              • 79

                              #15
                              generalnie prace ktore wykonał (wymiana turbo) nie maja nic wpolnego ze skrzynia biegów ... i ja tutaj bym sie nie doszukiwał winy mechanika

                              może poprostu zbieg okoliczności ...

                              P.S skoro to auto zony , to może już tak było , tyle że żona nie zwróciła uwagi ;-)
                              www.edc-tuning.pl
                              Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                              https://www.facebook.com/edctuning

                              Komentarz

                              Pracuję...